در حوزه ی طراحی و مدل سازی نرم افزار های مختلفی وجود دارند که هرکدام دارای امکانات منحصر به فردی هستند. یکی از این نرم افزار ها سینمافوردی است. با کمک پکیج آموزش سینما فوردی طراحان می توانند انواع مختلفی از مدل ها را به صورت سه بعدی پیاده سازی کنند.

یکی از چیزهایی که شاید مایل به مدلسازی آن باشید شکل های انتزاعی و پیچیده ی هندسی است. ظاهر این کار شاید سخت به نظر برسد اما کار با ابزار سینمافوردی بسیار راحت است و بعد از چند بار تمرین حتما به نتیجه ی دلخواهتان در مدل سازی می رسید.

برای ساخت سایر اشکال و مدل ها نیز می توانید از نکات گفته شده در آموزش سینمافوردی فارسی استفاده کنید.

برای ایجاد نمای پیچیده و استفاده از برس فتوشاپ این راهنمای گام به گام را دنبال کنید.

 

1. نحوه ساختن یک شی هندسی
مرحله 1
سینمای باز 4 بعدی. در بالای منوی اصلی ، روی دکمه Add lue Object Cube کلیک کنید. سپس برای انتخاب مورد کلیک کنید.

انتخاب افلاطونی از لیست

تبلیغات
گام 2
جسم افلاطونی تشکیل می شود. به Object objects بروید و بخشها را به 3 تغییر دهید. سپس کلیدهای N- را فشار دهید تا چندضلعی ها را مشاهده کنید.

محدودیت های افلاطونی را برای انتخاب مواد تنظیم کنید

مرحله 3
از طریق منوی اصلی در بالای صفحه پیمایش کنید ، دکمه خم آبی را فشار دهید و نگه دارید. سپس کلیک کنید و ابزار Displacer را انتخاب کنید.

Displacer را از لیست انتخاب کنید

مرحله 4
اکنون Displacer را در زیر Platonic کلیک کرده و بکشید.

Displacer را کلیک کرده و بکشید

مرحله 5
برای تعیین محدودیت ها ، Displacer را انتخاب کرده و به برگه Shading بروید. سپس Shader> Noise را انتخاب کنید.

صفحه را ویرایش کنید

مرحله 6
سر و صدا ایجاد می شود روی صدای تصویر کوچک کلیک کنید.

روی صدای تصویر کوچک کلیک کنید

مرحله 7
به Shader Properties رفته و Noise> Nutous را انتخاب کنید. سپس روی نماد پیکان کلیک کنید تا به جهات دیگر برگردید.

کنترل مستقیم صدا

مرحله 8
به تب Object بروید و میزان مصرف برق را 170٪ افزایش دهید. سپس ارتفاع را روی 40 سانتی متر تنظیم کنید. همچنین می توانید با طرح صورت به دلخواه خود بازی کنید.

وسایل را برطرف کنید

مرحله 9
دو نقطه خاکستری را در کنار جسم افلاطونی پیدا کنید. سپس بر روی هر نقطه خاکستری دوبار کلیک کنید. نقاط باید قرمز باشد.
2. نحوه ایجاد کره های شبیه سازی شده
سطح 1
برای ایجاد توپ ، به نوار منوی بالا برگردید. دکمه Add Blue Object Cube را فشار داده و نگه دارید. سپس با کلیک بر روی آن ، Sphere را انتخاب کنید.

انتخاب یک توپ از منو

سطح 2
جسم توپ ایجاد می شود. به تب object بروید و شعاع را به 1 سانتی متر کاهش دهید همچنین بخشها را به 18 تغییر دهید.

ویرایش پارامترهای افلاطونی در گزینه های شی

مرحله 3
به منوی اصلی بروید و MoGraph> Cloner را انتخاب کنید.

شبیه سازی توپ

مرحله 4
توپ را کلیک کرده و بکشید تا در زیر یک شبیه ساز قرار گیرد.

کلیک کنید و توپ را بکشید

مرحله 5
Cloner را انتخاب کرده و به تب Object بروید تا ابزار Cloner را ویرایش کنید. سپس Mode> Object را انتخاب کنید.

ویرایش ابزار Cloner

مرحله 6
دوباره ابزار Cloner را انتخاب کنید. سپس شی Platonic را کلیک کرده و نگه دارید و به شکل شی بکشید.

افلاطون را فشار داده و بکشید

3. نحوه ایجاد خطوط شبیه سازی شده
سطح 1
دوباره به نوار بالای فهرست بروید. دکمه Add Blue Object Cube را فشار داده و نگه دارید. سپس ، با کلیک روی آن شی object استوانه را انتخاب کنید.

از منو استوانه ای را انتخاب کنید

سطح 2
جسم استوانه ایجاد می شود. به زبانه Object بروید و شعاع را به 0.1 سانتی متر کاهش دهید.

ویرایش پارامترهای یک استوانه در گزینه های شی

مرحله 3
به منوی اصلی بروید و MoGraph> Cloner را انتخاب کنید.
مرحله 4
حالا سیلندر را کلیک کرده و بکشید تا زیر Cloner باشد .1.

استوانه را کلیک کرده و بکشید

مرحله 5
Cloner.1 را برای ویرایش انتخاب کنید. به تب Object بروید و سپس Mode> Object را انتخاب کنید.

ویرایش ابزار Cloner

مرحله 6
حالا دوباره ابزار Cloner را انتخاب کنید .1 شی را کلیک کرده و نگه دارید و به شکل شی بکشید.

افلاطون را فشار داده و بکشید

مرحله 7
کمی پایین تر جستجو کنید و ویژگی شی Distribution را پیدا کنید. سپس Distribution> Edge را انتخاب کنید.

ویژگی شی توزیع را ویرایش کنید

مرحله 8
حالا به Scale on Edge رفته و روی کادر تأیید کلیک کنید. بعد ، مقدار مقیاس لبه را به 100٪ افزایش دهید تا خطوط را به تعداد متصل کنید.

اتصال خطوط به دامنه ها

4. نحوه پردازش و حفظ شکل هندسی
سطح 1
در نوار منوی بالا ، روی نماد ویرایش تنظیمات پردازش (نماد Clapperboard با تجهیزات) کلیک کنید.

تنظیمات پردازش را ویرایش کنید

سطح 2
برای تعیین وضوح تصویر شکل هندسی ، یک خروجی انتخاب کنید. سپس مقادیر را روی عرض و ارتفاع 2500 پیکسل تنظیم کنید.
مرحله 3
Save را انتخاب کرده و به کانال آلفا بروید. سپس روی کادر تأیید کلیک کنید تا شکل شفاف شود.

 

مرحله 4
به نوار منوی بالای صفحه برگردید و روی نماد Render to Viewer Picture کلیک کنید.

 

مرحله 5
شکل هندسی سردرگمی داده شد. یک ثانیه بیشتر طول نکشید.

حالا به منو رفته و File> Save As را انتخاب کنید. سپس Design> PNG را انتخاب کنید. سپس با کلیک روی دکمه تأیید ، نتیجه را ذخیره کنید.

5. نحوه تبدیل نتیجه به برس فتوشاپ
سطح 1
فتوشاپ را باز کنید. به منوی اصلی رفته و File> Open را انتخاب کنید. سپس فایل PNG را در فتوشاپ بارگذاری کنید.

یک فایل PNG را در فتوشاپ بارگذاری کنید

سطح 2
باید رنگ شکل را از سفید به سیاه تغییر دهیم. بنابراین ، روی لایه کلیک راست کرده و Merge Options را انتخاب کنید.

گزینه های ادغام را انتخاب کنید

مرحله 3
اکنون پوشش رنگ را انتخاب کرده و روی تصویر کوچک رنگ کلیک کنید.

انتخاب پوشش رنگی

مرحله 4
با قرار دادن کد رنگ # 000000 روی فرم ، رنگ سیاه را انتخاب کنید.

تغییر رنگ

مرحله 5
به منوی اصلی بروید و Image> Cropped را انتخاب کنید. سپس روی دکمه تأیید کلیک کنید تا شکل آن بریده شود.

برش شکل هندسی سردرگمی

مرحله 6
شکل بریده شد. دوباره به منوی اصلی بروید و Edit> Define brush setting را انتخاب کنید.

تنظیم قلم مو

مرحله 7
نام قلم مو را وارد کنید.

نام قلم مو را وارد کنید

مرحله 8
در نوار منوی سمت چپ ، ابزار قلم مو را انتخاب کنید. سپس روی سند کلیک راست کنید تا برس سردرگمی هندسی را انتخاب کنید.

استفاده از سردرگمی هندسی به عنوان برس فتوشاپ

برس سردرگمی هندسی انجام شد
با استفاده از این روش ها می توانید اشکال انتزاعی مختلفی را در Cinema 4D ایجاد کنید و به راحتی آنها را به برس های فتوشاپ تبدیل کنید.

شکل برس به پایان رسید
امیدوارم شما از این آموزش لذت برده باشید