در راهنمای آموزش سینمافوردی فارسی امروز ، AntwanFX ​​نحوه مدل سازی ابتدا ، سپس بافت و در آخر سبک سازی و ساخت یک گیلاس تازه انتخاب شده در سینما را پوشش می دهد. این آموزش به عنوان مقدمه ای عالی برای یک کار کامل کار می کند ، برای هر کسی که از یک برنامه دیگر به سینما می رود یا به صورت سه بعدی شروع می کند بسیار توصیه می شود. بیا یک نگاهی بیندازیم …

در این راهنمای اساسی ، من نشان خواهم داد که ایجاد یک گیلاس با ظاهر زیبا از ابتدا ساده است!

سطح 1
ما با ایجاد یک توپ شش ضلعی با 6 بخش و شعاع 100 متر شروع خواهیم کرد.

دستورالعمل
می بایست شبیه به این باشه:

سطح 2
اکنون با فشار دادن c بر روی صفحه کلید ، آن را قابل ویرایش کنید. با این کار و شی object انتخاب شده ، یک شی Hyper NURBS برای کره ما اعمال شد. در آخر نقطه بالای توپ را بگیرید و آن را مانند شکل زیر پایین بیاورید:

تبلیغات
مرحله 3
اکنون دو نقطه نشان داده شده در تصویر زیر را گرفته و کمی به سمت پایین پایین می آوریم تا قسمت بالای گیلاس خود را پیچ و تاب کنیم (البته در مرحله قبل مطمئن شوید که آنها را بیشتر از نقطه میانی حرکت ندهید). .

می بایست شبیه به این باشه

مرحله 4
اکنون از ابزار Spline برای ایجاد ستون فقرات مانند تصویر زیر استفاده کنید. این شکل ساقه ما را مشخص می کند!

مرحله 5
اکنون با استفاده از تنظیمات نشان داده شده در زیر یک دایره ایجاد کنید:

مرحله 6
وقتی دایره و خط ما در جای خود قرار گرفتند ، چرخش های نروژی را به صحنه اضافه کرده و ستون فقرات و دایره را درون آن قرار دهید. اگر نتیجه شما همان چیزی نیست که انتظار داشتید ، ترتیب دایره و خط را در گروه تغییر دهید.

می بایست شبیه به این باشه

مرحله 7
با شکل اصلی گیلاس ، وقت آن است که کار روی این قطرات آب را شروع کنیم! یک توپ جدید ایجاد کنید و شعاع را به 6 ، بخشها را به 1 کاهش دهید و مطمئن شوید که Render Perfect علامت گذاری شده است. این به ما اجازه می دهد تا با هندسه با وضوح پایین تر در صفحه نمایش روی صفحه کار کنیم (که باعث صرفه جویی در RAM می شود و پیمایش پروژه را آسان تر می کند) ، و سپس در هنگام پردازش وضوح کامل می شود – بسیار مفید!

مرحله 8
یک شی Mo MoGraph Cloner ایجاد کنید و جسم توپی را درون آن رها کنید. با این حال ، این تنظیمات را روی کلون اعمال کنید.

در این مرحله صحنه شما باید به این شکل باشد:

با این حال ، دکمه رندر را فشار دهید ، خواهید دید که قطرات آب آینده با وضوح کامل تبدیل می شوند و مانند گلوله های کامل به نظر می رسند!

مرحله 9
به زبانه MoGraph بروید و در بخش Random Effector تنظیماتی را که در زیر نشان داده شده اعمال کنید ، و قطره های آب ما کمی تصادفی تر به نظر برسد.

مرحله 10
شی object گیلاس ما اکنون کاملاً طراحی شده است ، بنابراین وقت آن فرا رسیده است که به سراغ صحنه برویم! دو شکل از ناحیه نور ایجاد کنید و آنها را مانند تصویر زیر قرار دهید:

دستورالعمل
برای هر دو لامپ از تنظیمات زیر استفاده کنید:

قدرت: 25٪

سایه: Raytraced

جزئیات – نمایش آزمون بازتاب

ضریب دید: 600٪

مرحله 11
اکنون یک شی Sky ایجاد کرده و با کلیک راست روی آن و رفتن به Cinema 4d> Compositing ، یک برچسب Compositing اضافه کنید. در آخر ، تنظیمات زیر را اضافه کنید:

دستورالعمل
مرحله 12
یک شی background پس زمینه ایجاد کنید و مواد جدیدی برای آن اضافه کنید. به کانال رنگی مواد بروید و یک شیب به بافت اعمال کنید. مطمئناً می توانید این مورد را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید ، اما تنظیماتی که استفاده کردم در زیر نشان داده شده است:

دستورالعمل
مرحله 13
بالاخره وقت آن رسیده که مواد را به خود گیلاس اضافه کنیم! ابتدا مواد گیلاس قرمز را ایجاد کرده و سپس آن را کپی و تغییر رنگ می دهیم تا ماده ساقه ایجاد شود. باید مانند موادی باشد که در زیر نشان داده شده است. من همچنین برای قطرات آب خود ماده ای ایجاد کردم و آن را روی جسم MoGraph قرار دادم.

پردازش را تنظیم کنید
می توانید به دلخواه تنظیمات اصلی را تنظیم کنید – عکس را از آن خود کنید! نکته مهم اطمینان از روشن بودن GI است تا چراغ های یکپارچه در آسمان / منطقه تأثیر مناسبی داشته باشند.
نتیجه نهایی
دستورالعمل
و همین! با تشکر برای خواندن و اگر سوالی دارید فقط به من اطلاع دهید.