بخشهای املاک و معماری از دوره آموزش تری دی مکس کاربردی برای ایجاد تصاویر ساختمان در مرحله طراحی استفاده می کنند. با استفاده از این روش در آموزش تری دی مکس ، مشتریان می توانند منطقه مورد نظر را به طور دقیق تجسم و جزئیات مربوط را بر اساس مدل های واقعی ارائه دهند.

در این آموزش به گزینه های جدید و بهبود یافته نور V-Ray در 3ds Max خواهیم پرداخت.
هیچ چیز مشخص نیست و تیم توسعه دهنده آنها همیشه به دنبال راه هایی برای بهتر کردن است. نورپردازی نمونه ضعیفی از این موضوع است. آنها می خواهند به جای لذت بردن از محبوب ترین انیماتور دنیا ، فشار بیشتری به خود وارد کنند. از نظر روشنایی ، آنها روش تقلید از چراغ های منطقه مستطیل شکل را بهبود بخشیده اند. آنها همچنین نمونه ای از نور را نشان دادند که می تواند صحنه ها را با نورهای مختلف بهینه کند. ما از نزدیک به این و سایر ویژگی های جالب نگاه خواهیم کرد.

چراغ راهنما را پیدا کنید

به طور سنتی تمام چراغ های V-Ray در داخل صفحه “ایجاد” -> “چراغ” قرار دارند. به عنوان مثال چراغ V-Ray خود را ایجاد کردید ، باید نوع آن را از فهرست کشویی مانند گنبد یا توپ انتخاب کنید. خوب بود اما از نظر کلیک و زمان کمی سخت بود. با ظهور نوار ابزار V-Ray اکنون می توانید با لمس یک دکمه به انواع نور V-Ray منفرد دسترسی پیدا کنید. نوار ابزار کاملاً قابل توضیح است. فقط یک نکته لازم به ذکر است ، آنها به هر دلیلی به ما امکان دسترسی به چراغ V-Ray را ندادند. هنوز هم می توان آن را از طریق فهرست های سنتی یافت.

نوار ابزار V-Ray به ما امکان دسترسی سریع به تعداد زیادی ابزار V-Ray شامل 7 نوع نور اصلی را می دهد

نمونه چراغ های منطقه مستطیل شکل
روشنایی همه اشعه هاست. V-Ray باید هزاران اشعه را در اطراف صحنه شلیک کند و تمام سطح نور و رنگ را برای هر پیکسل محاسبه کند ، در حالی که سرعت پردازش را به اندازه کافی سریع حفظ می کند تا همه کاربران ما راضی باشند! آنها کار کرک کردن آن را انجام می دهند. معمولاً هرچه کمتر از نمونه ها استفاده کنید ، نتیجه آن بلندتر خواهد بود. و این منطقی است. ساده ترین راه برای رفع این مشکل بارگذاری نمونه های نور ماست. این به طور کلی درست است ، اما V-Ray لبه عقب را بهبود بخشیده است ، بنابراین نمونه بهتر است و نتایج کم سر و صدا است.

 

نمونه گیری از نور احتمالی
تمام موتورهای عالی پردازش در حالی که سعی در رسیدن به همان کیفیت رندر بالا دارند سعی در برش گوشه ها دارند. یکی از مناطقی که V-Ray این کار را انجام می دهد از طریق نمونه گیری نور احتمالی است. این بدان معنی است که اگر نورهای زیادی در صحنه وجود داشته باشد ، V-Ray همه چراغ ها را ارزیابی نمی کند اما حدس می زند که حدس خوبی برای ارائه نتیجه عالی باشد. این تنظیم را می توان هنگام راه اندازی سوئیچ های جهانی یافت اما مطمئن شوید که روی پیشرفته یا کارشناسی تنظیم شده باشد. به طور پیش فرض 16 روشن و تنظیم می شود. هر صحنه متفاوت خواهد بود اما این یک نقطه شروع عالی است. این تنظیم به طور تصادفی تعداد چراغ های صحنه را برای نمونه گیری نور انتخاب می کند.

نمونه گیری از نور احتمالی با استفاده از نظریه احتمال به سرعت بخشیدن به پردازش کمک می کند

آشنایی با سرویس کیت 1
V-Ray در حال توسعه مداوم است و این از بسته های خدماتی منتشر شده به صورت نیمه منظم مشهود است. و اینها فقط پیشرفت در سرعت یا اتلاف وقت در تغییر رابط نیستند ، و بیشتر اوقات آشنایی چشمگیر با ویژگی ها است. بنابراین در V-Ray 3.0 SP1 آنها نور جدیدی به شکل دیسک و گزینه هایی برای کنترل کمک های روشنایی پراکنده و خاص به طور جداگانه منتشر کردند. این تغییرات و بهبودها نشان می دهد که گروه Chaos به محصول خود اهمیت می دهد و می خواهد آن را به همان اندازه که می خواهد خوب کند. بیایید اکنون این دو ویژگی را مرور کنیم.

 

نور منطقه دیسک شکل
من این ویژگی جدید را دوست دارم! اجازه بدهید به شما بگویم چرا. در گذشته اگر می خواستید یک نور لکه ای در سقف ایجاد کنید باید از یک ماده نوری V-Ray استفاده کنید یا از نوعی چراغ توری متصل به یک قطعه هندسه گرد استفاده کنید. بیشتر نه! خارج از جعبه ، اکنون می توانیم چراغ های گرد ایجاد کنیم! احمقانه به نظر می رسد اما واقعاً تنظیم صحنه ها را آسان می کند ، مخصوصاً برای فضاهای اداری که صدها چراغ نقطه ای دارند.

نور دیسک شکل برای آن دسته از چراغ های گردی که در بسیاری از صحنه های داخلی مشاهده می شوند ، مناسب است

کنترل پراکنده و سوداگرانه به طور جداگانه
در V-Ray 3.2 ما توانایی کنترل کمک های پراکنده و ویژه را به طور جداگانه داریم. فوق العاده مفید است. ضرب در کنار کادرهای تأیید “تأثیرات” ابتدا سهم را در قسمت پراکنده مواد و در مرحله دوم بازتابهای خاص را کنترل می کند. با این کار می توانید چگونگی تأثیر نور شما بر مواد را تنظیم کنید. این در مورد ویژگی های جدید است ، بنابراین بیایید برخی از لامپ هایی را که به طور منظم استفاده می کنم پوشش دهیم. با عرض پوزش اگر این کار اساسی است اما امیدوارم اگر تازه وارد V-Ray باشید کمک کند.

این افزودنی جدید به کاربر توانایی بیشتری در تنظیم چراغ های خود می دهد

چراغ شبکه V
این نوع نور به شما امکان می دهد هر شبکه ای را به یک جسم نور V-Ray تبدیل کنید. یا یک چراغ شبکه V-Ray ایجاد کنید و هنگام راه اندازی ‘Mesh light’ هندسه مورد نیاز را انتخاب کنید ، یا با یک شی انتخاب شده “Mesh light” را از نوار ابزار انتخاب کنید. تنها مشکل این گزینه این است که به نظر می رسد جسم را جابجا می کند. من نمی دانم چرا. شاید این یک اشکال باشد یا شاید من کار اشتباهی انجام داده ام اما این را بخاطر بسپارید.

نور شبکه به شما امکان می دهد اشکال پیچیده را به گسیل کننده های نور تبدیل کنید. این برای وسایل روشنایی استاندارد و LED های کمتر بسیار مناسب است

وای وای
این نوع نور برای یک شکل خورشید واقع بینانه مناسب است. هنگامی که آن را ایجاد می کنید به شما این گزینه داده می شود که یک آسمان V-Ray اضافه کنید که دقیقاً شبیه یک آسمان واقعی باشد. خورشید و آسمان قابل تنظیم هستند. خورشید را در ضریب 1.0 نگه دارید تا از نظر جسمی دقیق باشد. اگر مجوز خلاقانه تری می خواهید ، می توانید ضرب اندازه را تنظیم کنید تا سایه های ملایم تری به شما بدهد. هرچند مراقب باشید زیرا باعث ایجاد نویز می شود. کدورت و پارامترهای ازن به شما امکان می دهد حس خورشید را بهتر تنظیم کنید تا هر خورشیدی را از هرجای دنیا با سهولت بیشتری تکرار کنید.

خورشید V-Ray به آسانی یدک کشیدن و آزاد شدن آن است. خوب است که مستقیم به جعبه بروید

V-Ray HDRI
نوع نور HDRI نور من برای تنظیم تقریبا همه صحنه ها است. ایجاد بازتاب های واقع گرایانه و پیچیده ، نوع نور HDRI را برای بسیاری از سناریوها مناسب می کند. به سادگی نوع نور را اضافه کنید و به Texture بروید. یک نوع نقشه V-Ray HDRI اضافه کنید و یک نام در پرونده HDRI خود اضافه کنید. HDRI ها بسیار قدرتمند هستند زیرا در برنامه هایی مانند فتوشاپ نیز ویرایش می شوند. این به شما امکان می دهد مقادیر قرار گرفتن در معرض مواردی مانند خورشید را تنظیم کنید ، و به شما امکان می دهد سایه های واضح تری بگیرید. همچنین می توانید در برنامه ای مانند HDRShop فایل های HDRI ایجاد کنید که به شما امکان کنترل بی نظیر نور و بازتاب را می دهد.

هنگامی که می خواهید صحنه های واقع گرایانه تنظیم کنید ، به دست آوردن یک بسته از پرونده های HDRI به شما کمک می کند